Wrz 23
2013

Jak mawia Hormann: opinie klientów to podstawa biznesu

Podczas studiów miewałem różne wykłady. Na jedne przychodziłem z zaciekawieniem, gdyż prowadzący idealnie przedstawiał temat, na inne nie specjalnie chciało mi się chodzić.

Hormann: opinie klientów to podstawa biznesu

Profesor Hormann to jeden z niewielu wykładowców z mojej uczelni, którzy posiadali nie tylko ogromną wykutą wiedzę, ale i wiedzę praktyczną. Jego pomysły nie raz zaskakiwały nas studentów. Prowadził on zajęcia z marketingu. Każda firma musi wiedzieć, że podstawą marketingu są opinie. Jak mawiał profesor Hormann „opinie klientów to podstawa biznesu”. Dziś pracuję w dużej firmie i mogę śmiało stwierdzić, że miał rację.

Analizując powyższe zagadnienie, na które zwrócił moją uwagę prof. Hormann warto zauważyć, że większość społeczeństwa widzi nas poprzez pryzmat opinii. Podobna sytuacja ma miejsce jeśli chodzi o firmę. Jeśli firma jest społecznie pozytywnie postrzegana to i jej sprzedaż będzie szła do przodu. Dbając o dobre opinie klienta, dbamy o rozwój naszej firmy.

Swego czasu przeglądałem pewne badania, które pokazywały na co klienci zwracają największą uwagę w momencie procesu decyzyjnego. Zdecydowana większość zaznaczyła opcję „jakość”. Hormann miał rację przywołując polskie przysłowie: „Jak sobie pościelisz tak się wyśpisz”. Odnosząc to przysłowie do marketingu biznesowego z pewnością nasunie nam się trafne spostrzeżenie. Jako pracownicy i właściciele firm mamy ogromny wpływ na to jakie opinie o naszej firmie mają nasi obecni i przyszli klienci. Nie zmarnujmy tej szansy. Inwestujmy w marketing i w jakość naszych produktów. Dbajmy o rozwój personelu. Dbajmy o dobry kontakt z klientem (choćby korzystając z portali społecznościowych takich jak Facebook).

Marketing to dla wielu firm nadal ogromny problem, z którym nie tak łatwo sobie poradzić, a przecież wiedza zarówno ta teoretyczna, jak i praktyczna jest na wyciągnięcie ręki.

Hormann mawiał: gwarancja sukcesu Twojej marki, jest na wyciągnięcie ręki. Wyciągniesz ją?

This entry was posted in Marketingowo and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Comments are closed.